به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، هادی بهرامی؛ بازار: ارز های دیجیتال همان پول های دیجیتالی هستند که غیر متمرکز بوده و با استفاده از بلاکچین عملیات پرداخت و کار های روزمره بشر را آسان تر میکنند. پردازش و انتقال سریع اطلاعات، عملیات پرداخت با کارمزد کمتر، خدمات غیر متمرکز بانکداری، سرگرمی و سرمایه گذاری […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

هادی بهرامی؛ بازار: ارز های دیجیتال همان پول های دیجیتالی هستند که غیر متمرکز بوده و با استفاده از بلاکچین عملیات پرداخت و کار های روزمره بشر را آسان تر میکنند. پردازش و انتقال سریع اطلاعات، عملیات پرداخت با کارمزد کمتر، خدمات غیر متمرکز بانکداری، سرگرمی و سرمایه گذاری از مهم ترین کاربرد های بازار ارز دیجیتال است. این بازار مدام در حال تغییر بوده و نیاز به تحلیل های زود هنگام دارد تا بتوان به اتفاقات و اخبار جدید آن پی برد. برای تحلیل روند پیش روی بازار علاوه علم تکنیکال میتوان از پارامترهای فاندامنتالی مثل شاخص های معاملات آتی معلق، ترس و طمع، دلار، دامیننس ها، سنتیمنت و برخی اخبار قوی داخل بازار نیز استفاده کرد. در مقالات قبلی به تحلیل دامیننس ها، تکنیکال بیت کوین، اتریوم و سایر ارز های مهم بازار پرداختیم و در ادامه به گزارش جریانات نقدینگی، ارز های تاپ گینر و شاخص ترس و طمع بازار ارز دیجیتال میپردازیم.

تحرکات نقدینگی بازار
بخش معاملات اسپات بازار ارز های دیجیتال با حجم بازار ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته ۵۲ میلیارد دلار هفته گذشته را به پایان رساند. در روز شنبه، حجم معاملات قرارداد های آتی فیوچرز به ۳.۹ میلیارد دلار و حجم معاملات قرارداد های آتی پرپچوال به ۱۵۱.۵ میلیارد دلار رسید که مبلغ ۱۲۷ میلیون دلار از سرمایه معامله گران بازار لیکویید شده و از دست رفت. در آغاز هفته ای که گذشت، مبلغ ۱۷۱ میلیارد دلار پول به بازار تزریق شد که دوباره همان مبلغ در انتهای هفته خارج شد و شاخص به صفر رسید. در نهایت، تتر به میزان ۱ درصد و به مبلغ ۱ میلیارد دلار ورود پول را تجربه کرد و در مقابل، حجم بازار بیت کوین، اتریوم و آلت کوین های کوچک تغییری نکرده است.

حواستان به آزادسازی سنگین سه توکن برتر باشد!

بیشترین افزایش هفتگی قیمت
بیشترین افزایش قیمت در ارز های bonk، pepe، hbar، near و floki به ترتیب با ۵۷، ۲۹، ۲۶، ۱۷ و ۱۴ درصد رشد به ثبت رسید. ارز بنک bonk با ارزش ۱.۷ میلیارد دلار و با حجم معاملات ۳۶۰ میلیون دلاری در صرافی های مختلف با ۲۲۰ جفت ارز معامله میشود. بنک یک میم کوین است که در شبکه سولانا فعالیت میکند و اواسط سال ۲۰۲۳ که بازار در حالت رنج پس از نزول شده بود، نقدینگی قفل شده (TVL) سولانا بشدت کاهش یافته بود و تیم توسعه دهنده با زیرکی برای اینکه نقدینگی را افزایش دهند با هماهنگی نهنگ ها و تزریق پول، میم کوین بنک را پامپ کردند و جلب توجهات باعث شد تا ورود پول به سرعت رشد کند و در نهایت پامپ میم کوین ها و عملکرد دکس های زیر مجموعه باعث شد تا نقدینگی سولانا افزایش یابد. ارز دیجیتال پپه نیز، تیم رسمی یا نقشه راه خاصی ندارد؛ در واقع، به طور معمولی به عنوان ادای احترام به شخصیت میم اینترنتی محبوب قورباغه پپه pepe که در اوایل دهه ۲۰۰۰ شهرت جهانی داشت، به وجود آمد و طی یکسال اخیر پامپ بسیار خوبی را تجربه کرد.

بیشترین کاهش هفتگی قیمت
بیشترین کاهش قیمت در ارز های ena، ckb، ron، icp و pyth به ترتیب با ۲۳، ۲۲، ۱۷، ۱۷ و ۱۶ درصد به ثبت رسید. توکن پلتفرم اتنا با نماد ena با ارزش بازار ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار و با حجم معاملات ۲۹۵ میلیون دلار در جایگاه ۷۳ بازار قرار دارد و بیشترین ریزش قیمتی را در هفت روز اخیر تجربه کرده است. پس از آن توکن شبکه نرواز نتورک با نماد ckb با ارزش بازار ۷۴۸ میلیون دلار و حجم معاملات ۴۰ میلیون دلار در جایگاه ۹۹ بازار بیشترین ریزش را طی هفت روز اخیر تجربه کرده است.

شاخص ترس و طمع بازار
شاخص ترس و طمع (Fear and Greed Index) که به اختصار F&G نام دارد، شاخصی از ۰ تا ۱۰۰ برای تحلیل احساسات یا تحلیل سنتیمنتال است که خودش از هفت شاخص مختلف که رفتار معامله‌ گران را رصد میکند تشکیل شده است و وضعیت احساسات حاکم بر بازار را نشان میدهد. در حال حاضر شاخص در محدوده ۶۷ قرار دارد و نشان میدهد نسبت به دیروز و بخصوص ماه گذشته که ۸۰ بود کاهش یافته است. همانطور که در مقاله گزارشی هفته گذشته گفته شد، ساخص ترس و طمع نزدیک به مقاومت چند ساله طمع بود که عمل کرد و بازار را کاهشی کرد؛ اما در حال حاضر هنوز هم احتمال سقوط ۴۰ تا ۶۰ درصدی بازار تا ۵ ماه پس از هاوینگ انجام شده وجود دارد.

حواستان به آزادسازی سنگین سه توکن برتر باشد!

تاریخ آزاد سازی توکن
ارز دیجیتال مه مه meme ۵ روز دیگر به میزان ۳۲ درصد نسبت به کل حجم بازارش آزاد سازی سنگین خواهد داشت که ۱۴۷ میلیون دلار ارزش دارد. رمز ارز دی وای دی ایکس dydx سه روز دیگر به ارزش ۷۱ میلیون دلار که ۱۱ درصد از کل حجم بازارش میشود آزاد سازی دارد. به عنوان سومین رنک برتر در سنگین ترین های آزادسازی توکن میتوانیم به ارز آپتیمیسم op اشاره کنیم که فردا به ارزش ۵۸ میلیون دلار و با نسبت ۲.۳ درصد از حجم بازار آزاد سازی توکن دارد. محدوده ۰.۰۲۴ دلار برای meme، ۱.۹۸ دلار برای dydx و ۲.۲۸ دلار برای op حمایت مهمی محسوب میشود که در صورت اثر پذیری منفی از رویداد آزاد سازی توکن این حمایت ها نباید از دست بروند؛ وگرنه ریزش عمیق تری را ممکن است برای قیمت این پروژه ها شاهد باشیم.