به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، بازار؛ گروه بین الملل: قیمت بیت کوین طی روزهای آخر هفته و پس نطق مهم جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا، بار دیگر افزایشی شده است. این افزایش قیمت البته روی آلتکوین های دیگر به ویژه میم کوین ها نیز تاثیر گذاشته و روز یکشنبه، بسیاری از میم کوین […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

بازار؛ گروه بین الملل: قیمت بیت کوین طی روزهای آخر هفته و پس نطق مهم جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا، بار دیگر افزایشی شده است. این افزایش قیمت البته روی آلتکوین های دیگر به ویژه میم کوین ها نیز تاثیر گذاشته و روز یکشنبه، بسیاری از میم کوین های بزرگ بازار همچون دوج کوین و شیبا، با افزایش قیمت ۱۹ و ۶ درصدی مواجه شدند.

دلیل افزایش قیمت بیت کوین چه بود؟

همانطور که هفته گذشته در گزارشی مربوط به پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال عنوان شد؛ تصمیم جروم پاول در خصوص نرخ بهره بانکی، تاثیر زیادی روی بازارهای مالی، کامودیتی ها و ارزهای دیجیتال بر جای گذاشت. رئیس فدرال رزرو در جریان برگزاری جلسه روز چهارشنبه کمیته بازار آزاد فدرال، هیچ اشاره ای به افزایش نرخ بهره بانکی نکرد؛ موضوعی که کارشناسان و سرمایه گذاران بازار را تا حد زیادی نسبت به عدم افزایش نرخ بهره بانکی برای ماه های آتی امیدوار و مطمئن ساخت.

اگرچه وضعیت تورم و دیگر شاخص های مهم اقتصادی مانند CPI و PMI هنوز اندکی نگران کننده به نظر می رسد، اما نکته مهم اینجاست که ظاهرا فدرال رزرو هم قصد از سرگیری روند افزایش نرخ بهره بانکی را در دستور کار خود ندارد.

همین موضوع سبب شد تا حجم بازار ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت، با بیش از ۷ درصد افزایش مواجه شده و به رقم ۲.۳۶ تریلیون دلار برسد. البته برخی فاکتورهای مثبت بازارساز دیگر نیز در افزایش قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نتقش مهمی ایفا کردند که از جمله می توان به افزایش ورودی صندوق های ETF در هنگ کنگ طی آخر هفته گذشته اشاره کرد.

صندوق های ETF بیت کوین طی هفته های اخیر با استقبال فزاینده ای در بازارهای جهانی مواجه شده و در تاریخ ۳ می، حجم سرمایه در گردش آنها به بالای ۳۷۸ میلیون دلار افزایش یافته است که تنها ۶۳ میلیون دلار از این حجم را صندوق گری اسکیل به خود تخصیص داده است. اگرچه طی هفته های گذشته، با کاهش حجم سرمایه های ورودی به صندوق های EFT مواجه بوده ایم، اما ظاهرا طی یک هفته گذشته، بار دیگر این میزان سرمایه افزایش یافته و تنها ۶۳ میلیون دلار سهم صندوق گری اسکیل از این میزان افزایش سرمایه ورودی به صندوق ها بوده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین

اکنون با توجه به موارد مذکور که همگی نشانگر بهبود میزان اعتمادپذیری به بازار ارزهای دیجیتال است، باید دید که قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال طی روزهای آتی، تا چه میزان رشد و یا اصلاح خواهند داشت. آنچه مسلم است، قیمت بیت کوین در حال حاضر موفق به حفظ حمایت ۶۱۶۵۱ دلاری خود شده است. نخستین مقاومت فوری پیش روی بیت کوین نیز روی عدد ۶۴۵۶۵ دلار قرار دارد که در صورت عبور قیمت از این نقطه، باید منتظر رسیدن قیمت به مقاومت های بعدی روی ارقام ۶۷۰۸۵ دلار و ۷۰۰۰۰ دلار باشیم.

سیگنال مثبت فدرال رزرو به بازار رمزارزها/آیا افزایش قیمت بیت کوین ادامه خواهد یافت؟

اما اگر بنا به هر دلیلی، بیت کوین موفق به حفظ حمایت ۶۱۶۵۱ دلاری خود نشود، نخستین حمایت پیش روی این رمزارز روی ۵۹۱۶۵ دلار قرار داشته و در صورت از دست رفتن این حمایت، باید منتظر اصلاح قیمت تا حمایت های بعدی یعنی ۵۶۶۷۵ دلار و ۵۴۳۳۵ دلار باشیم.

در حال حاضر، EMA۵۰ روزه بیت کوین روی ۶۱۵۷۵ دلار قرار داشته و به نظر می رسد الگوی «سه سرباز سفید» در حال شکل گیری است که نشانگر روند صعودی بازار است. مهمترین مقاومت پیش روی متعاملین بازار روی ۶۳۲۰۰ دلار قرار دارد که پس از رسیدن قیمت به این نقطه، می توان منتظر ماند و دید که آیا روند افزایش قیمت ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر.

در صورت عبور قیمت از این محدوده، می توان منتظر افزایش قیمت تا مقاومت پیش روی یعدی یعنی نقطه ۶۴۵۶۴ دلار بود. در صورت غلبه قیمت بر این مقاومت، بیت کوین می تواند تا محدوده ۶۷۰۸۴ دلار و پس از آن، تا ۷۰ هزار دلار رشد قیمت را تجربه نماید. اما رسیدن به ۷۰ هزار دلار، مستلزم شکل گیری «الگوی دو قله» است که پیک قیمت رد این الگو حدود ۶۷ هزار دلار قرار دارد.

در خصوص اندیکاتورها نیز باید گفت که در حال حاضر، اندیکاتور RSI روی ۶۳ قرار داشته که نشانگر فشار خرید بوده و EMA۵۰ روزه روی ۶۱۵۷۴ دلار نیز نشانگر حمایت قوی برای بیت کوین است. با این حساب، نقطه محوری قیمت روی ۶۱۶۵۰ دلار قرار داشته که در صورت عبور قیمت از این محدوده، می توان منتظر حرکت بیت کوین به مقاومت های بعدی ذکر شده بود.