به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، به گزارش بازار، ملک جعفریان در نشست خبری تشریح روند پیشرفت پروژه ملی فیبرنوری افزود: شرکت مخابرات ایران تامین کننده زیرساخت شهری کشور است. در استان تهران یک زمانی خط تلفن اهمیت بسیاری داشت، اما اکنون اهمیت بیشتر متوجه دیتا است. وی گفت: اکنون بیش از یک میلیون و […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

به گزارش بازار، ملک جعفریان در نشست خبری تشریح روند پیشرفت پروژه ملی فیبرنوری افزود: شرکت مخابرات ایران تامین کننده زیرساخت شهری کشور است. در استان تهران یک زمانی خط تلفن اهمیت بسیاری داشت، اما اکنون اهمیت بیشتر متوجه دیتا است.

وی گفت: اکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار پورت دیتا وجود دارد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار خط مربوط به فناوری ‌adsl و ۷۰ هزارخط مربوط به vdsl و ۱۲۰ هزار پورت فیبرنوری به مردم تحویل شده است.

ملک‌جعفریان ادامه‌داد: ‌در مراکز مخابراتی از ۸۰۰ هزار سیم مسی که متعلق به مجموعه مخابرات تهران است استفاده می‌کنند، علاوه بر سیم از برق و پاور ما نیز استفاده می‌کنند و خدمات ارائه می‌دهند. اپراتورهای دیگر نیز از بسترهای مخابراتی استان تهران استفاده می‌کنند و این همکاری خوب در کشور شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: ارتباطات در محوریت همه چیز قرار گرفته و اهمیت ویژه‌ای دارد و همه امور برپایه اینترنت است. هر محصول جدید به دنبال خود محصولات جدیدتر می‌آورد که باید همگام با آن پیش برویم.

مدیر مخابرات تهران خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، ترافیک ویدیو تا سال ۲۰۳۲ به ۸۷ درصد ترافیک شبکه جهانی اینترنت تبدیل می‌شود و کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. اکنون تماشای ویدیو در پلتفرمی مانند تلوبیون در شبکه مخابراتی مجانی است و ترافیک آن حساب نمی شود و این از زیرساخت‌هایی است که ارتباطات در اختیار حوزه‌های دیگر می‌گذارد.

وی بیان‌داشت: حرف نخست امروز دنیای ارتباطات فیبر نوری است. در گذشته سیم مسی مورد استفاده بود که اکنون به دلیل محدودیت‌هایی که در حوزه ارائه بهترین سرعت دارند، باید از فناوری‌هایی مانند فیبرنوری استفاده کنیم، زیرا همه صنعت، آموزش، انرژی و بسیاری از حوزه‌های دیگر به ارتباطات متکی است.

ملک‌جعفریان اضافه‌کرد: در تهران حدود ۱۳ میلیون زوج سیم مسی وجود دارد که هزینه جا به جایی آن بسیاری بالاست. باید زیرساخت‌های خود را هوشمندانه با زیرساخت‌هایی مانند فیبر جا به جا کنیم تا به مشکل نخوریم. توسعه باید متناسب با تکنولوژی باشد و این اقدام در دستور کارمان است.