به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، به گزارش خبرنگار بازار؛ کارخانه نوآوری درخشان یزد به‌عنوان تنها کارخانه نوآوری استان یزد و یکی از زیرساخت‌های اصلی استان برای توسعه فناوری، نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان، محل اشتغال و فعالیت تعداد زیادی از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و محل استقرار بیش از۱۰شرکت دانش بنیان و فناور است. […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

به گزارش خبرنگار بازار؛ کارخانه نوآوری درخشان یزد به‌عنوان تنها کارخانه نوآوری استان یزد و یکی از زیرساخت‌های اصلی استان برای توسعه فناوری، نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان، محل اشتغال و فعالیت تعداد زیادی از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و محل استقرار بیش از۱۰شرکت دانش بنیان و فناور است.

این کارخانه با استقرار زیرساخت‌های اصلی برای شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری رویدادها و تعاملات زیست‌بوم فناوری و نوآوری مقدمات کسب‌وکار مستقیم و غیرمستقیم نفر۵۰۰ فراهم کرده است.

اما شنیده شده اخیراً این کارخانه قربانی دعوای حقوقی بین شخصی که ادعای مالکیت زمین را دارد و سازمان مسکن و شهرسازی شده و در آستانه پلمپ و تعطیلی قرار گرفته است.

تعطیلی این کارخانه علاوه بر ضربه به زیرساخت‌ها باعث بیکار شدن افرادی می شود که فارغ از این دعواها در این مکان به‌ کسب‌وکار خود مشغول هستند و و در این شرایط سخت اقتصادی با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند.

گفتنی است؛ در صورت عدم پیگیری مسئولین طی چند روز آینده این کارخانه پلمب شده و علاوه بر بیکاری و از بین رفتن های فرصت های شغلی افراد و شرکت های مستقر باعث تحمیل هزینه سنگین به زیرساخت های کارخانه نظیر سرورها و غیره خواهد شد.

کارخانه نوآوری درخشان مرداد ۱۴۰۱ با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.