به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، عیسی زارع پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در حاشیه سفر دو روزه هیات دولت به استان سمنان ضمن اشاره به اولویت های سال ۱۴۰۳ وزارت ارتباطات به خصوص در زمینه کمک به کسب و کارها و تولید مبتنی بر شعار سال، تاکید کرد: گسترش اینترنت پرسرعت فیبر نوری […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

عیسی زارع پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در حاشیه سفر دو روزه هیات دولت به استان سمنان ضمن اشاره به اولویت های سال ۱۴۰۳ وزارت ارتباطات به خصوص در زمینه کمک به کسب و کارها و تولید مبتنی بر شعار سال، تاکید کرد: گسترش اینترنت پرسرعت فیبر نوری برای کسب و کارها را به عنوان یک اولویت در سال جاری دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با اقدامات خوبی که در سراسر کشور صورت گرفت شاهد پوشش هفت میلیون خانواری فیبر نوری در کشورمان بودیم، افزود: این زیرساخت، امکان بهره مندی خانواده ها از اینترنت پرسرعت را مهیا می سازد.

۲.۵ میلیون خانوار بهره مند از فیبر نوری

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در ابتدای سال ۱۴۰۲ کل خانوار برخوردار از فیبر نوری در کشور دو میلیون و ۵۰۰ هزار بود، بیان کرد: در پایان سال ۱۴۰۲ توانستیم این میزان را به سه برابر حدوداً بیش از هفت میلیون خانوار برسانیم که گام بلندی در راستای ارتقای کیفیت اینترنت خانوار و کسب و کارها است.

زارع پور گفت: وزارت ارتباطات امسال برنامه دارد که هفت میلیون خانوار بهره مند از فیبر نوری در کشور به دو برابر یعنی چیزی حدود ۱۴ میلیون افزایش پیدا کند تا پوشش خوب اینترنت پرسرعت را در کشور شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه پوشش فیبر نوری به صورت زمینی در نقاط مختلف کشور در دست اجرا است، افزود: وضعیت فیبر نوری شهرهای مختلف مورد رصد قرار می گیرد تا شاهد باشیم که طرح به خوبی اجرایی شود.

پرتاب های متعدد ماهواره از پایگاه های استان سمنان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کابینه سیزدهم با اشاره به قرار گیری بخشی از پایگاه های هوا فضا در استان سمنان گفت: امسال پرتاب های متعدد ماهواره ها را از پایگاه های استان خواهیم داشت کما اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۱۲ پرتاب ماهواره صورت گرفته است.

زارع پور با بیان اینکه تلاش می کنیم امسال رویداد های فضایی مان بیشتر باشد، گفت: سال گذشته درخشان ترین سال در صنعت فضایی کشورمان بود و امسال ان شالله درخشان تر از سال قبل نیز عمل کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات در تلاش است با فراهم کردن زیرساخت های لازم برای پیام رسان های داخلی، پایداری و توسعه خدمات آنها را داشته باشیم، افزود: پیام رسان های موجود در کشور خصوصی هستند اما دولت در کنار آنها تمام قد ایستاده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه زیرساخت های مورد نیاز این پیام رسان ها تامین شده است، گفت: امیدواریم که با این زیرساخت ها، شاهد حداقل اختلال و قطعی در این پیام رسان های داخلی باشیم.