به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، به گزارش بازار، ایجاد پوشش فیبرنوری برای ۲۰ میلیون خانوار تا پایان دولت سیزدهم یکی از راهبردهای اصلی است که در وزارت ارتباطات دنبال می‌شود. بر اساس آخرین آماری که از این پروژه به صورت برخط در سامانه منتشر می‌شود، پوشش فیبرنوری اکنون از ۵ میلیون و ۱۹۱ هزار […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

به گزارش بازار، ایجاد پوشش فیبرنوری برای ۲۰ میلیون خانوار تا پایان دولت سیزدهم یکی از راهبردهای اصلی است که در وزارت ارتباطات دنبال می‌شود.

بر اساس آخرین آماری که از این پروژه به صورت برخط در سامانه منتشر می‌شود، پوشش فیبرنوری اکنون از ۵ میلیون و ۱۹۱ هزار خانوار عبور کرده است.

پیشرفت این پروژه که هدف‌گذاری برای اتمام آن تا پایان دولت سیزدهم است، تا کنون به ۲۶ درصد رسیده است. با پیوستن اپراتورهای مختلف و شرکت مخابرات به پروژه فیبرنوری، مشوق‌هایی که دولت برای مشارکت در این طرح ایجاد کرده و نیز مصوباتی که در خصوص همکاری دیگر دستگاه‌ها برای پیشبرد این پروژه درنظر گرفته شده است، روند ایجاد پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای مختلف کشور سرعت گرفته است.

مجموع سرویس‌گیرندگان فیبرنوری (FTTH و VDSL) اکنون به ۴۸۱ کاربر رسیده است. البته این پروژه ملی هنوز در تهران آغاز نشده، با آغاز فرایند این پروژه در کلان‌شهر تهران، تعداد کاربران آن به سرعت افزایشی خواهد شد.

ایجاد پوشش فیبرنوری در کشور از سال گذشته تا کنون افزایش ۳ میلیونی داشته و خط نموداری آن صعودی است، اما در مقابل آمار سرویس‌گیرندگان هنوز روی یک خط ثابت قرار دارد و حدود ۶۰ هزار نفر در یک سال گذشته به سرویس گیرندگان فیبرنوری پیوسته‌اند.

ایجاد مشوق‌های بیشتر برای استفاده از سرویس فیبرنوری و همین طور تشریح مزایای استفاده از این سرویس برای کاربران می‌تواند استقبال از این طرح را تا حد زیادی افزایش دهد.

پوشش فیبرنوری از ۵ میلیون و ۱۹۰ هزار خانوار عبور کرد