به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، به گزارش بازار، عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از مدیران این سازمان ضمن دیدار با «حسن سالاریه»، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران از مرکز فضایی قشم سازمان فضایی ایران بازدید کردند. در نشستی که واسطه این دیدار برگزار شد، ضمن بیان جزئیات […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

به گزارش بازار، عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از مدیران این سازمان ضمن دیدار با «حسن سالاریه»، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران از مرکز فضایی قشم سازمان فضایی ایران بازدید کردند.

در نشستی که واسطه این دیدار برگزار شد، ضمن بیان جزئیات مربوط به فعالیت‌ها و ماموریت‌های مرکز فضایی قشم، طرح‌های توسعه‌ای این مرکز و قابلیت‌های آن در خدمات‌دهی به منطقه و ظرفیت‌های اشتغالزایی آن تشریح شد.

همچنین در حاشیه این نشست و در راستای طرح توسعه مرکز، بهره‌برداری از ایستگاه اخذ تصویر ماهواره‌های سنجش از دور در فرکانس کاری باند X آغاز شد.

با راه‌اندازی این سامانه و اخذ مجوزهای لازم، امکان اخذ تصویر از بسیاری از ماهواره‌های تجاری امکانپذیر خواهد بود.

این سامانه بر اساس استانداردها و ملاحظات فنی به روز در عرصه بین المللی در زمینه سازه، مکانیزم و مخابرات توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی طراحی و ساخته شده است.