به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، به گزارش بازار، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۴۰۰ مواردی را تصویب کرده که بر اساس آن دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت ارتباطات مکلف شدند کارهایی برای فراهم آوردن یک محیط حفاظت شده برای کودکان انجام بدهند و ما […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

به گزارش بازار، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۴۰۰ مواردی را تصویب کرده که بر اساس آن دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت ارتباطات مکلف شدند کارهایی برای فراهم آوردن یک محیط حفاظت شده برای کودکان انجام بدهند و ما در وزارت ارتباطات تکالیف خودمان را تا بخش قابل قبولی انجام دادیم و سال گذشته سرویس اینترنت کودک راه‌اندازی شد.

سال ۱۴۰۰ شورایعالی فضای مجازی سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را به تصویب رساند که هدف از این مصوبه فراهم کردن محیطی خاص برای کودکان در فضای مجازی در چارچوب قانون اسلامی ایرانی اعلام شد.

وزیر ارتباطات در ادامه گفت‌وگو یادآور شد: الان سرویس اینترنت کودک ستاره ۴.۵.۶ مربع ( *۴۵۶#) در تمام اوپراتورها وجود دارد، همچنین سایت ۴.۵.۶ دات آی ار ( www.۴۵۶.ir) اگر مراجعه کنند سرویس‌هایی را برای خانواده‌ها فراهم کردیم که بتوانند در زمان استفاده فرزندانشان از اینترنت، ابزاری در اختیار آنها باشد که کودک با محتوای نامناسب روبرو نشود و به شکل لیست سفید باشد.

وی اضافه کرد: حتی خود پدر مادرها می‌توانند لیست تعریف کنند و بگویند فرزند من می‌تواند از چه سایت هایی استفاده کند و چه جاهایی برود و یا نرود.

زارع پور تاکید کرد: حتما این سامانه نیاز به ارتقا دارد ان‌شالله بتوانیم این‌ها را ارتقا بدهیم تا حالا پیش از ۲ میلیون نفر کاربر دارد که از آن استفاده می‌کنند. البته حتماً ظرفیت بیش از این دارد که نیازمند تبلیغ و ترویج است که خانواده‌ها از وجود چنین چیزی مطلع شوند و استفاده کنند و طبیعتاً تا استفاده هم نشود اشکالات آن مشخص نمی‌شود.