به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، به گزارش بازار، روز گذشته جزئیات بخش دوم لایحه بودجه که قرار است از امروز در کمیسیون تلفیق بررسی شود، منتشر شد. در لایحه بودجه ۱۴۰۳ بودجه کل کشور ۶۳۴۷ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته رشد حدود ۲۰ درصد را نشان می‌دهد. بر اساس […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

به گزارش بازار، روز گذشته جزئیات بخش دوم لایحه بودجه که قرار است از امروز در کمیسیون تلفیق بررسی شود، منتشر شد. در لایحه بودجه ۱۴۰۳ بودجه کل کشور ۶۳۴۷ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته رشد حدود ۲۰ درصد را نشان می‌دهد.

بر اساس جزئیات بخش دوم لایحه بودجه سال جاری، دولت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از تولید گوشی‌های هوشمند داخلی در نظر گرفته است.

گفتنی است پیش از این تمرکز تولیدکنندگان موبایل بیشتر بر تولید موبایل‌های دکمه‌ای بوده است؛ تا جایی که اخیرا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مقرر کرده دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری گزارشی از برنامه‌های سال ۱۴۰۳ از جمله جلوگیری از واردات گوشی تلفن همراه دکمه‌ای را در ستاد ارائه کند.

البته اواخر سال گذشته گزارش‌های مربوط به تولید موبایل (دکمه‌ای) تقلبی از یک برند مشهور در کشور منتشر شد و برادران – معاون صنایع عمومی وزارت صمت – در این رابطه گفته بود که بررسی موضوع تولید موبایل تقلبی در کشور به سازمان حمایت و وزارت ارتباطات ارجاع داده شده است. هر چند به گفته این مقام مسئول با توجه به شرایط تحریم واحدها ملزم به داشتن نمایندگی رسمی نیستند.