به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، به گزارش بازار، سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهار داشت: به منظور شناسایی و برخورد با مجرمان حوزه اسکیمر یا کپی کنندگان کارت های بانکی هموطنان که همواره در ایام نوروز و تعطیلات فعالیت مجرمانه این افراد افزایش می یابد، این طرح در حال اجراست. این مقام […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

به گزارش بازار، سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهار داشت: به منظور شناسایی و برخورد با مجرمان حوزه اسکیمر یا کپی کنندگان کارت های بانکی هموطنان که همواره در ایام نوروز و تعطیلات فعالیت مجرمانه این افراد افزایش می یابد، این طرح در حال اجراست.

این مقام مسئول در خصوص نحوه اجرای این طرح گفت: با ابلاغ دستورالعمل عملیاتی به کلیه رده های پلیس فتا، هم اکنون اکیپ های عملیاتی این پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در مراکز استان و شهرستان ها در حال گشت زنی در معابر و محورهای مواصلاتی بوده و نظارت بر عملکرد فروشندگان سیار در جریان است.

وی با اشاره به آمار کشفیات این حوزه افزود : طی ۱۰ روز گذشته تا کنون تعداد ۱۷۰۰۰ فروشنده سیار مورد بازرسی قرار گرفته که از این تعداد ۲۳ نفر مجرم شناسایی و با حکم قضائی دستگیر شده و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجوهات نقدی در حساب های این مجرمان مسدود شده است و افراد دستگیر شده به همراه ادله جرم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رییس پلیس سایبری کشور بیان داشت : در مقایسه با سال گذشته با توجه به ارائه هشدارهای آموزشی، افزایش آگاهی هموطنان و اجرای این طرح عملیاتی آمار وقوع جرایم ۴۰ درصد کاهش یافته است.

این مقام ارشد انتظامی به هموطنان توصیه کرد : در هنگام خرید از فروشگاه ها و فروشندگان سیار حتما تمامی مراحل عملیات بانکی شامل کشیدن کارت در دستگاه کارت خوان ” پوز بانکی ” و وارد نمودن رمز کارت را شخصا انجام دهند و به صورت دوره ای نسبت به تغییر رمز عابر بانک های خود اقدام نموده و از تجمیع دارایی خود در یک کارت مشخص پرهیز کنند.

سردار مجید خاطر نشان کرد : عموم مردم می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارید.