به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری در تشریح نشست امروز(دوشنبه ۲۷ فروردین ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری در تشریح نشست امروز(دوشنبه ۲۷ فروردین ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست گزارش عمکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت، گفت: براساس این گزارش توسعه فیبر نوری به ۷ میلیون رسیده است که مسئولان این وزارتخانه وعده توسعه فیبر نوری تا ۱۴ میلیون پوشش را دادند.

وی بررسی وضعیت صنعت فضایی را دیگر موضوع مطرح شده در نشست امروز کمیسیون دانست و اضافه کرد: پیک پرتاب‌های فضایی پس از انقلاب مربوط به سال ۱۴۰۲ با ۱۲ پرتاب موفق بوده است که در جلسه امروز وعده پرتاب ۶ موشک در سال جاری از سوی این وزارتخانه داده شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بررسی بودجه ۱۴۰۳ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیگر دستورکار امروز کمیسیون بود، افزود: پیشنهاداتی در این حوزه مطرح شد که تولید گوشی همراه هوشمند یکی از آن‌ها بود، هرچند طی چند سال گذشته منابعی برای تحقق این مهم پیش‌بینی شده اما اجرایی نشده است بنابراین در این جلسه مطرح شد که اگر منابع در اختیار وزارت ارتباطات قرار گیرد این کار را عملیاتی می‌کنند.