به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، به گزارش بازار، محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات در دهمین جشنواره فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: تفکر پلتفرمی الگوی قابل استفاده در همه کسب‌وکارها بوده و ارزش‌های چند برابری ایجاد می‌کند. وی ادامه داد: دولت پلتفرمی هوشمند، تلاش می‌کند خدمات عمومی دولت را با استفاده از […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

به گزارش بازار، محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات در دهمین جشنواره فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: تفکر پلتفرمی الگوی قابل استفاده در همه کسب‌وکارها بوده و ارزش‌های چند برابری ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: دولت پلتفرمی هوشمند، تلاش می‌کند خدمات عمومی دولت را با استفاده از ابزارهای فناورانه و با اتخاذ رویکردهای باز و با اتکاء به توان بخش خصوصی، به مراتب روان‌تر، ارزان‌تر و هوشمندانه‌تر به مردم ارائه کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب که در ایران هم این تفکر چندسالی است که علیرغم برخی مقاومت‌ها در بدنه دولت که به دلیل ناآشنایی با مزایای آن بوده، آغاز شده، تاکید کرد: پنجره واحد مدیریت زمین، درگاه ملی مجوزها و سامانه رضایت سنجی کارکنان دولت از جمله تجربیات دولت پلتفرمی است که در ایران پیاده شده است که متولی اصلی دستگاه‌های دیگری هستند و سازمان مسؤولیت پیاده سازی زیرساخت را برعهده دارد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های لازم برای دستیابی به دولت پلتفرمی گفت: پنجره ملی دولت هوشمند، مرکز ملی تبادلات اطلاعات کشور، سرویس‌های پایه عمومی و دولتی، نظیر سرویس‌های استعلامی و سامانه پیام ایران و خدمات امنیت و همچنین ارائه خدمات و پلتفرم‌های مورد نیاز دولت بر بستر فناوری رایانش ابری از جمله زیرساخت‌های مورد نیاز داشتن یک دولت پلتفرمی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: باز بودن، داده محور بودن، تمرکز بر توانمندسازی مردم و تمرکز بر ساده‌سازی از جمله خصوصیات ذاتی دولت پلتفرمی هوشمند محسوب می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به عملکرد مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) تصریح کرد: سال ۱۴۰۰، حدود یک هزار و سیصد خدمت از سوی ۶۷ دستگاه روی این مرکز به متقاضیان ارائه می‌شد که تعداد کل تراکنش‌ها به دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون عدد رسیده بود در حالی که این عدد در دی ماه سال جاری حدود به دو هزار ۵۰۰ خدمت از سوی ۹۱ دستگاه رسید که تعداد کل تراکنش‌ها از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه به حدود ۷ میلیارد و ۳۴۰ میلیون عدد رسیده است.

این گزارش حاکی است، جشنواره فناوری اطلاعات، رویدادی یک روزه است که در آن افراد سر شناس در حوزه فناوری اطلاعات تجربیات و داستان موفقیت و شکست‌های خود را در قالب سخنرانی‌های کوتاه برای مخاطبین به اشتراک می‌گذارند.همچنین در حاشیه این رویداد، پنل‌های تخصصی استارتاپ های موفق و شکست خورده برگزار شد.