به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، به گزارش بازار، خشکسالی‌های اخیر در قاره اروپا باعث افزایش فشار به آب‌های زیرزمینی و در نتیجه افزایش نرخ و وسعت فرونشست شده است. ایتالیا یکی از کشورهای تحت تأثیر فرونشست زمین است و بسیاری از مناطق در این کشور تحت تأثیر فرونشست قرار دارند. همین موضوع ایتالیا را […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

به گزارش بازار، خشکسالی‌های اخیر در قاره اروپا باعث افزایش فشار به آب‌های زیرزمینی و در نتیجه افزایش نرخ و وسعت فرونشست شده است. ایتالیا یکی از کشورهای تحت تأثیر فرونشست زمین است و بسیاری از مناطق در این کشور تحت تأثیر فرونشست قرار دارند. همین موضوع ایتالیا را به منطقه‌ای برتر برای آزمایش تکنیک‌های نظارت و نقشه‌برداری پهنه‌های فرونشست تبدیل کرده است.

در همین راستا محققان دانشگاه فلورانس داده‌های راداری از ماموریت کوپرنیک سنتینل-۱ آژانس فضایی اروپا را جمع‌آوری کردند تا نقشه‌های فرونشست در ایتالیا را ترسیم کنند. آنها معتقدند که تصویربرداری راداری ـ ماهواره‌ای یکی از دقیق‌ترین راه‌های شناسایی مناطق مستعد فرونشست و آسیب‌های ناشی از آن است.

پیش از این، نظارت بر برداشت آب‌های زیرزمینی و تسطیح نوری برای نقشه‌برداری از فرونشست استفاده می‌شد اما به تازگی ردیابی جابه‌جایی زمین در بلندمدت نیز به واسطه داده‌های این ماهواره استفاده می‌شود.