به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، به گزارش بازار، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رتبه تولید علم عموماً به تعداد مقالات علمی و ضریب تأثیر آن‌ها ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه در مقالات منتشر می‌شود را به کاربرد برسانیم، نیازمند سخت‌افزارهای پیشرفته، عملیات اجرایی و […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

به گزارش بازار، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رتبه تولید علم عموماً به تعداد مقالات علمی و ضریب تأثیر آن‌ها ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه در مقالات منتشر می‌شود را به کاربرد برسانیم، نیازمند سخت‌افزارهای پیشرفته، عملیات اجرایی و قانونگذاری یا تنظیم‌گری‌هایی برای استفاده است.

وی افزود: مرکز ملی هوش مصنوعی که سال گذشته تأسیس شد و کارور ملی هوش مصنوعی که بزودی تحت عنوان شرکت تقریباً خصوصی که زیرساخت‌های پردازشی و داده‌ای کتابخانه‌های بزرگ را فراهم می‌کند، از جمله ابزارهایی است که کمک می‌کند جریان کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، ارتباطات و مالی و دیگر موارد شکل گیرد.

فیروزآبادی یادآور شد: با تمرکزی که معاونت علمی، مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس‌جمهوری بر موضوع هوش مصنوعی دارند، پیش‌بینی این است سال جاری یک سال پربار از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کارهای کاربردی باشد تا کشور هم از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقای سریعتر پیدا کند.