به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، بازار: از بیت کوین و اتریوم گرفته تا دوج کوین و تتر، هزاران رمزارز مختلف وجود دارند که وقتی برای اولین بار در دنیای کریپتو شروع به فعالیت می‌کنید، انتخاب بهترین گزینه را برای انتخاب دشوار می‌کند. با این وجود، آغوش بازار کریپتوکارنسی برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال فرصت‌های […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

بازار: از بیت کوین و اتریوم گرفته تا دوج کوین و تتر، هزاران رمزارز مختلف وجود دارند که وقتی برای اولین بار در دنیای کریپتو شروع به فعالیت می‌کنید، انتخاب بهترین گزینه را برای انتخاب دشوار می‌کند. با این وجود، آغوش بازار کریپتوکارنسی برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال فرصت‌های رشد و بهترین ارز دیجیتال برای خرید در سال ۲۰۲۴ هستند، باز است. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند رمزارزهایی که در ادامه به آنها پرداخته شده، در زمره پر سودترین ارز دیجیتال قرار دارند و برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ بهترین گزینه هستند. یکی از دلایل انتخاب این رمزارزها، این است که در لیست رمزارزهای کوین مارکت کپ، جایگاه بالاتری نسبت به سایرین دارند. بنابراین، پروژه‌های قابل اعتمادتری برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.

بیت کوین رمزارزی پرسود برای سرمایه‌گذاران

بیت کوین به عنوان رمزارز پیشرو با ارزش بازار معادل ۸۳۷ میلیارد دلار نخستین گزینه برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. این رمزارز در سال ۲۰۰۹ توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد و سپس به سرعت مسیر پیشرفت را طی کرد. مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، BTC روی یک بلاک چین یا یک دفتر کل اجرا می‌شود. اضافه‌شدن BTC جدید به شبکه منوط به حل یک معمای رمزنگاری و تایید آن توسط ماینرها است که اصطلاحا به آن الگوریتم اثبات کار می‌گویند؛ راهکاری که بیت کوین را در برابر حملات کلاهبرداران ایمن می‌کند.

همانطور که در تاریخچه فعالیت بیت کوین نیز مشخص است، قیمت این رمزارز پس از شهرت، به شدت افزایش یافته‌است. در می ۲۰۱۶، شما می‌توانستید یک بیت کوین را با قیمت حدود ۵۰۰ دلار خریداری کنید. اما تا ۹ ژانویه ۲۰۲۴، قیمت هر بیت کوین حدود ۴۶,۷۷۰ دلار بود که نشانگر رشد ۹۲۵۴ درصدی است.

تخمین زده می‌شود که تایید ETF بیت‌کوین توسط SEC یکی از دو کاتالیزور اصلی قیمت بیت‌کوین و کل فضای کریپتو در سال ۲۰۲۴ باشد. طبق داده‌های گلسنود، حدود ۷۰ میلیارد دلار سرمایه جدید از طریق ETF‌های جدید بیت‌کوین وارد بازار کریپتو خواهند شد.

همچنین، طبق تخمین‌های کوین پدیا، به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین در سال جاری به طور میانگین به ۶۰ هزار دلار و حداکثر ۸۵ هزار دلار برسد. همچنین این وب‌سایت برای سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ به ترتیب، حداکثر قیمت ۸۰ هزار دلار و ۱۶۰ هزار دلار را پیش‌بینی کرده‌است.

در حال حاضر نیز با وجود تایید ETFهای اسپات بیت کوین و آغاز فعالیت این صندوق‌ها، امید سرمایه‌گذاران به صعود این رمزارز به شدت بالا رفته‌است. این رمزارز بعد از آغاز فعالیت ETF اسپات در بازار، از سطح ۴۹ هزار دلار عبور کرد. همچنین، رویداد هاوینگ نیز در پیش روی این رمزارز قرار دارد که زمینه را برای رشد قابل توجه آن فراهم می‌کند. به طور کلی رویداد هاوینگ بیت کوین بعد از استخراج هر ۲۱۰,۰۰۰ بلاک اتفاق می‌افتد. شایان ذکر است که با در نظر گرفتن سرعت استخراج بیت کوین، هاوینگ بعدی در ۴ مه سال ۲۰۲۴ یعنی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به وقوع خواهد پیوست.

اتریوم رمزارزی با قابلیت بازدهی بالا

ارز دیجیتال و پلتفرم بلاکچین اتریوم، به دلیل کاربردهای زیادی که دارند به شدت مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند. کاربردهایی همچون قراردادهای هوشمند که به طور خودکار در صورت برآورده شدن شرایط، اجرا می‌شوند و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) که طرفداران زیادی دارد.

رمزارز اتریوم (ETH) با مارکت کپ ۳۰۴,۶ میلیارد دلار، به عنوان یکی از رمزارزهای ارزشمند بازار، در جایگاه دوم قرار گرفته‌است. این رمزارز از ابتدای راه‌اندازی رشد فوق العاده‌ای را تجربه کرده‌ و از آوریل ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۲۴، قیمت آن از حدود ۱۱ دلار به حدود ۲۲۶۹ دلار رسید و ۲۰۵۲۳ درصد افزایش یافت.

طبق گفته‌های کریپتو نیوز، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵، اتریوم حداقل به قیمت ۴۵۰۰ دلار و حداکثر به سطح ۶۵۰۰ دلار برسد. همچنین، برای سال ۲۰۳۰، انتظار می‌رود که این توکن حداکثر تا ۲۰۵۰۰ دلار و در بدترین شرایط حداقل به قیمت ۱۴۰۰۰ دلار افزایش یابد.

حتی چندین تحلیلگر کهنه‌کار و کارشناسان بازار نسبت به اتریوم کاملا خوش‌بین هستند و چشم‌انداز مثبتی نسبت به قیمت اتریوم دارند. برخی انتظار دارند اتریوم تا سال ۲۰۳۰ حتی به ۴۰۰۰۰ دلار نیز برسد.

صندوق سرمایه گذاری جهانی وان‌اک (VanEck)، نسبت به اتریوم نظری کاملا صعودی داشته و معتقد است که اتریوم به عنوان یک «دارایی سه منظوره شامل دارایی سرمایه‌ای، یک دارایی مصرفی و یک ذخیره ارزش پتانسیل رشد بالایی دارد. این شرکت ادعا می کند که ارزش بازار اتریوم در شرایط مناسب می‌تواند از ۲ تریلیون دلار فراتر رود.

به گفته بن ریچی، مدیر عامل مدیریت سرمایه دیجیتال (Digital Capital Management)، اگر همه چیز به خوبی پیش برود، ETH ممکن است به سطح ۲۵۰۰ دلار برسد.

حتی وبلاگ‌های رمزنگاری محبوب مانند Gov Capital و Traders Union نسبت به آینده اتریوم امیدوارند و دیدگاهی صعودی نسبت به آن دارند. وبلاگ Gov Capital انتظار دارد که اتریوم تا سال ۲۰۲۵ به قیمت ۷۲۰۰ دلار برسد.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین (BNB) با ارزش بازار ۴۵.۹ میلیارد دلار، یکی دیگر از رمزارزهای محبوب در میان سرمایه‌گذاران است. بایننس کوین (BNB) شکلی از ارز دیجیتال است که می‌توانید از آن برای تجارت و پرداخت هزینه در صرافی بایننس، استفاده کنید. از زمان عرضه در سال ۲۰۱۷، بایننس کوین صرفا فرایند معاملات را در پلتفرم مبادلات بایننس تسهیل کرده‌است. اکنون می‌توان از این رمزارز برای تجارت، پردازش پرداخت و یا حتی رزرو ترتیبات سفر استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با سایر اشکال ارز دیجیتال مانند اتریوم یا بیت‌کوین معامله یا مبادله کرد.

قیمت BNB در سال ۲۰۱۷ فقط ۰.۱۰ دلار بود. در ژانویه ۲۰۲۴، قیمت آن به حدود ۳۰۲ دلار افزایش یافت که افزایش ۳۰۲۲۲۷ درصدی بود. بر اساس حرکات تاریخی قیمت بایننس کوین و چرخه‌های نصف شدن بیت کوین، پیش‌بینی قیمت سالانه بایننس کوین برای سال ۲۰۲۵، در بدترین حالت ۲۸۵.۵۲ دلار برآورد شده‌است. در همین حال، پیش‌بینی می‌شود که قیمت بایننس کوین در سال آینده به ۱۰۴۳.۶۴ دلار برسد. طبق این پیش‌بینی‌ها، قیمت بایننس کوین در سال ۲۰۳۰ حداقل به  ۸۰۸.۳۶ و حداکثر به ۱,۵۹۴.۰۹ دلار خواهد رسید.

سولانا (SOL)

سولانا ارزش بازار معادل ۴۵,۳۸۹ میلیارد دلار دارد. این پلتفرم برای کمک به استفاده از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند توسعه یافته‌است و از مکانیزم‌های ترکیبی منحصربه‌فرد اثبات سهام و اثبات زمان برای پردازش سریع و ایمن تراکنش‌ها استفاده می‌کند. SOL، توکن بومی پلتفرم سولانا نیز برای تقویت این شبکه ایجاد شد.

هنگامی که سولانا در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، قیمت آن ۰.۷۷ دلار بود اما کنون، قیمت آن حدود ۹۱.۹۴ دلار است که ۱۰۹۵۳.۰۲ درصد افزایش داشت. با توجه به تحلیل تکنیکال قیمت سولانا در سال ۲۰۲۴ انتظار می رود، حداقل قیمت سولانا ۱۰۱.۲۴ دلار باشد. حداکثر سطحی که قیمت SOL می تواند به آن برسد ۱۰۰.۴۴ دلار است. همچنین برآورد می‌شود در سال ۲۰۲۵، حداقل قیمت سولانا حدود ۲۱۲.۲۴ دلار و حداکثر قیمت آن حدود ۲۴۸.۷۲ دلار باشد.

ریپل (XRP)

ریپل با ارزش بازار ۳۱۲۴۰ میلیارد دلار یکی دیگر از رمزارزهای مطرح بازار محسوب می‌شود. این ارز دیجیتال ابتدای سال ۲۰۱۷، قیمتی معادل ۰.۰۰۶ دلار داشت. اما در حال حاضر در سطح ۰.۵۷ دلار قرار دارد و از ابتدای راه‌اندازی تا کنون ۹۷۰۲.۹۴ درصد رشد داشته‌است.

طبق انتظارات تحلیلگران و با توجه به تجزیه و تحلیل تکنیکال قیمت XRP مورد انتظار در سال ۲۰۲۴، حداقل ۰.۳۵۷ دلار خواهد بود. حداکثر سطحی که قیمت XRP می‌تواند به آن برسد ۰.۵۷۱ دلار است. میانگین قیمت معاملات نیز حدود ۰.۷۸۵ دلار پیش‌بینی می‌شود.

پس از تجزیه و تحلیل قیمت‌های ریپل برای سال ۲۰۲۴، فرض بر این است که در سال ۲۰۲۵، حداقل قیمت XRP حدود ۱.۲۴ دلار خواهد بود. حداکثر قیمت مورد انتظار ریپل ممکن است حدود ۱.۴۶ دلار باشد. به طور متوسط، قیمت معاملات نیز احتمالا ۱.۲۸ دلار در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

در پایان برای ریپل در سال ۲۰۳۰، تخمین زده می‌شود که XRP در سال ۲۰۳۰ بین ۸.۴۰ دلار و ۹.۸۳ دلار معامله شود. میانگین قیمت آن نیز در طول سال حدود ۸.۶۹ دلار پیش‌بینی شده است. بنابراین در لیست پرسودترین ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد.

کاردانو (ADA)

کاردانو (ADA) با مارکت کپ ۱۹ میلیارد دلار به دلیل اینکه جزو اولین پذیرندگان اعتبارسنجی به روش اثبات سهام بود، مورد توجه خریداران قرار گرفت. این الگوریتم با حذف جنبه رقابتی و حل مشکل تایید تراکنش در پلتفرم‌هایی مانند بیت کوین که از اثبات کار استفاده می‌کنند، زمان تراکنش را تسریع کرده و مصرف انرژی و تأثیرات زیست محیطی را کاهش می‌دهد. کاردانو همچنین مانند اتریوم برای فعال کردن قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز کار می‌کند و ADA، به عنوان کوین اصلی آن، به این شبکه قدرت لازم را برای رسیدن به اهداف شبکه ارائه می‌دهد.

توکن ADA مربوط به شبکه کاردانو در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بزرگ رشد نسبتا کمی داشته است. در سال ۲۰۱۷، قیمت این رمزارز ۰.۰۲ دلار بود و در حال حاضر قیمت آن ۰.۵ دلار است که نشانگر افزایش ۲۳۸۷ درصدی است.

کاردانو قطعا یکی از آن پروژه‌هایی است که پتانسیل فوق‌العاده‌ای به غیر از یک دارایی که برای سود معامله می‌شود، دارد. این رمزارز که بر اساس تحقیقات دانشگاهی بررسی شده، راه‌اندازی شده، جامعه‌ای قوی را در طول سال‌ها گرد خود جمع کرده‌است. همین امر آن را در زمره پر سودترین ارزهای دیجیتال قرار می‌دهد.

شالوده فنی و جاه‌طلبی‌های تیم آن، ADA را به یکی از برترین ارزهای رمزنگاری شده در جهان تبدیل کرده‌است. بنابراین بهتر است که با وجود پتانسیل بالای این رمزارز، پیش‌بینی قیمت ADA را برای سال‌های آینده بررسی کنیم تا ببینیم گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری هست یا خیر؟

با توجه به تحلیل فنی قیمت‌های Cardano برای سال ۲۰۲۴، انتظار می‌رود، حداقل قیمت کاردانو ۰.۲۷۹ دلار باشد. حداکثر سطحی که قیمت ADA می‌تواند به آن برسد ۰.۴۳۸ دلار و میانگین قیمت معاملات حدود ۰.۵۹۸ دلار پیش‌بینی شده‌است.

بعد از تجزیه و تحلیل قیمت کاردانو برای سال جاری، به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۵، حداقل قیمت آن حدود ۱.۱۱ دلار و حداکثر قیمت مورد انتظار ADA حدود ۱.۳۴ دلار خواهد بود. به طور متوسط، قیمت این دارایی در معاملات ممکن است ۱.۱۵ دلار در سال مذکور باشد.

همچنین، تخمین زده می‌شود که ADA بین ۸.۰۹ دلار و ۹.۳۸ دلار در سال ۲۰۳۰ معامله شود. میانگین قیمت آن در طول سال نیز حدود ۸.۳۷ دلار برآورد شده‌است.

آوالانچ (AVAX)

آوالانچ یک ارز دیجیتال است که در دنیای کریپتو موج ایجاد کرده‌است. الگوریتم منحصر به فرد و سرعت تراکنش سریع، آن را به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال تبدیل کرده‌است. بسیاری از مردم این سوال را دارند که آینده آوالانچ چه خواهد بود و آیا قیمت آن همچنان افزایش خواهد یافت؟

در ادامه نگاهی به پروژه آوالانچ و پیش‌بینی قیمت آوالانچ خواهیم داشت. با این وجود همیشه قبل از خرید AVAX یا سایر ارزهای دیجیتال تحقیق خود را انجام دهید.

ارزش بازار این رمزارز در حال حاضر ۱۳.۲ میلیارد دلار است. آوالانچ دو ویژگی مهم را ارائه می‌دهد، سرعت تراکنش سریع و کارمزد پایین تراکنش. AVAX همچنین دارای ارزش کل قفل شده (TVL) یا مقدار پولی است که در امور مالی غیرمتمرکز سپرده‌گذاری شده‌است.

با توجه به تحلیل تکنیکال قیمت آوالانچ برای در سال ۲۰۲۴، پیش‌بینی می‌شود که حداقل قیمت این رمزارز ۱۳.۵۶ دلار باشد. حداکثر سطحی که قیمت AVAX می‌تواند به آن برسد ۲۷.۷۷ دلار و میانگین قیمت آن نیز حدود ۴۱.۹۸ دلار پیش‌بینی می‌شود.

پس از تجزیه و تحلیل قیمت‌های آوالانچ در سال‌ ۲۰۲۴،، فرض بر این است که در سال ۲۰۲۵، حداقل قیمت آن حدود ۷۰.۲۳ دلار باشد. حداکثر قیمت مورد انتظار حدود ۸۳.۶۶ دلار و میانگین قیمت معاملات AVAX ممکن است ۷۲.۲۸ دلار در سال باشد.

همچنین، تخمین زده می‌شود که AVAX بین ۴۲۱.۲۴ دلار و ۴۸۶.۳۵ دلار در سال ۲۰۳۰ معامله شود. میانگین قیمت آن در طول سال نیز حدود ۴۳۲.۹۳ دلار پیش‌بینی شده‌است. به نظر می‌رسد این رمزارز نیز یکی از پرسودترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ باشد.

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ و به عنوان یک شوخی یا سکه میم پا به عرصه وجود گذاشت، اما به لطف یک انجمن اختصاصی و الگوهای خلاقانه به سرعت به یک ارز دیجیتال برجسته و مشهور تبدیل شد. برخلاف بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، هیچ محدودیتی در تعداد دوج کوین‌هایی که می‌توان ایجاد کرد، وجود ندارد. موضوعی که باعث می‌شود با افزایش عرضه، ارز در معرض کاهش قیمت قرار گیرد. این رمزارز در مدتی محدود توانسته علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کند و جامعه قوی و گسترده‌ای داشته‌باشد. ارزش بازار این میم کوین در حال حاضر ۱۱.۲ میلیارد دلار است.

البته قیمت دوج کوین از ابتدای راه‌اندازی تا کنون ۱۴۳۷۶ درصد رشد داشته و در حال حاضر با قیمت ۰.۰۸ دلار معامله می‌شود. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، Dogecoin در سال ۲۰۲۴، ممکن است حداقل و حداکثر قیمت‌های حدود ۰.۰۸۵ دلار و ۰.۲۶ دلار را داشته باشد. بنابراین، احتمالا یکی از پرسودترین ارزهای دیجیتال آینده خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵، این کوین به حداکثر ارزش ۰.۳۹ دلار و حداقل قیمت ۰.۲۵ دلار رسیده‌باشد. همچنین، طبق انتظارات درباره قیمت دوج‌کوین، به نظر می‌رسد که این توکن میم با حداکثر قیمت ۰.۸۲ دلار و حداقل قیمت ۰.۵۷ دلار در سال ۲۰۳۰ معامله شود.

در نهایت با وجود پیش‌بینی‌های متنوعی که درباره آینده رمزارزها ارائه می‌شود، به یاد داشته‌باشید که همه موارد ذکر شده در بالا صرفا جنبه پیش‌بینی دارد و همانطور که می‌دانید، هیچ تخمین و پیش‌بینی به صورت قطعی رخ نمی‌دهد. بنابراین، مقاله ارائه شده جنبه سرمایه‌گذاری ندارد و لازم است که تریدرها قبل از ورود به معاملات، طبق بررسی‌های خود وارد بازار شده و اطلاعات لازم را درباره رمزارز مورد نظر بررسی کنند.