به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، به گزارش بازار، بازیگران اصلی فناوری مانند گوگل و متا، غول‌های مالی مانند گلدمَن ساکس (Goldman Sachs) و تولیدکنندگانی مانند داو (Dow) همگی برخی از کارکنان خود را اخراج کردند و پیش‌بینی می‌شود اوضاع در سال ۲۰۲۴ میلادی بدتر پیش رَوَد. نتیجه بررسی ResumeBuilder نشان داد که سی و […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

به گزارش بازار، بازیگران اصلی فناوری مانند گوگل و متا، غول‌های مالی مانند گلدمَن ساکس (Goldman Sachs) و تولیدکنندگانی مانند داو (Dow) همگی برخی از کارکنان خود را اخراج کردند و پیش‌بینی می‌شود اوضاع در سال ۲۰۲۴ میلادی بدتر پیش رَوَد.

نتیجه بررسی ResumeBuilder نشان داد که سی و هشت درصد از صاحبان کسب‌وکار احتمال می‌دهند که در سال جاری میلادی، تعدادی از کارکنان خود را اخراج کنند و حدود نیمی از آن‌ها اظهار می‌کنند که در شرکت‌هایشان استخدامی صورت نخواهد گرفت.

ResumeBuilder از حدود ۹۰۰ نفر از رؤسای سازمان‌هایی با بیش از ۱۰ کارمند گفت‌وگو و از آن‌ها در این زمینه نظرسنجی کرد. نیمی از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی، نگرانی درباره رکود را به عنوان «دلیل» این وضعیت ذکر کردند.

آن‌ها دلیل مهم دیگر را «هوش مصنوعی» ذکر کردند. تقریباً چهار نفر از هر ۱۰ نفر پاسخ‌دهنده گفتند مجبور خواهند شد کارگرانشان را به دلیل جایگزینی آن‌ها با هوش مصنوعی اخراج کنند.

شرکت‌های بزرگ فناوری مانند دراپ باکس، گوگل و آی‌بی‌اِم اخراج کارکنان خود را نتیجه افزایش تمرکز بر هوش مصنوعی، اعلام کرده‌اند.

شرکت‌هایی که اسامی آن‌ها در پی می‌آید برای اخراج کارکنان خود در سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده‌اند یا در حال انجام این کار هستند:

سونامی اخراج کارکنان شرکت‌های بزرگ آمریکایی