به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، به گزارش بازار، در ابتدای دولت سیزدهم و زمانی که رییس‌جمهور تصمیم گرفت پس از قریب به ۱۱ سال اولین جلسه شورای عالی فضایی را برگزار کند، این نوید داده شد که قرار است به صنعت فضایی توجه ویژه شود. تعداد ماهواره‌های در حال ساخت در ابتدای دولت سیزدهم، […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

به گزارش بازار، در ابتدای دولت سیزدهم و زمانی که رییس‌جمهور تصمیم گرفت پس از قریب به ۱۱ سال اولین جلسه شورای عالی فضایی را برگزار کند، این نوید داده شد که قرار است به صنعت فضایی توجه ویژه شود.

تعداد ماهواره‌های در حال ساخت در ابتدای دولت سیزدهم، هشت عدد بود که در پایان سال ۱۴۰۱ این تعداد به ۱۲ ماهواره رسید و تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ماهواره‌های در دست ساخت به عدد ۳۰ می‌رسد.

پس از آغاز به کار دولت سیزدهم طراحی و ساخت سه ماهواره‌ به پایان رسید و آماده پرتاب بود که در پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ماهواره‌های آماده پرتاب به ۸ عدد رسید و این عدد برای سال ۱۴۰۲ به ۱۲ عدد می‌رسد.

بر اساس اخبار منتشر شده، تعداد پرتاب‌های تحقیقاتی سری ماهواره‌های سیمرغ، ذوالجناح، قاصد و قائم در ابتدای دولت سیزدهم ۶ پرتاب بود که در پایان سال ۱۴۰۱ این تعداد به ۱۱ عدد رسیده است.