به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، آیا با خدمات تولید محتوا آشنایی دارید؟ آیا در مورد مزیت‌های تولید محتوای سئو شده شنیده‌اید؟ واقعیت این است که در دنیای پررقابت امروز و خلاقیت‌هایی که کسب‌وکارها برای جذب مخاطب هدف خود به‌خرج می‌دهند، مدیران بیزینس‌هایی که نسبت به این موضوع بی‌اهمیت هستند، دیر یا زود باید با […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

آیا با خدمات تولید محتوا آشنایی دارید؟ آیا در مورد مزیت‌های تولید محتوای سئو شده شنیده‌اید؟ واقعیت این است که در دنیای پررقابت امروز و خلاقیت‌هایی که کسب‌وکارها برای جذب مخاطب هدف خود به‌خرج می‌دهند، مدیران بیزینس‌هایی که نسبت به این موضوع بی‌اهمیت هستند، دیر یا زود باید با مشتری‌های خود خداحافظی کنند.

به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با اهمیت تولید محتوا، مزایا و نحوه سفارش آن آشنا کنیم. پس درصورتی‌که می‌خواهید از جذب مشتری‌های بیزینس خود توسط رقبا جلوگیری کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

چه زمانی باید از خدمات تولید محتوا استفاده کرد؟

وقتی صحبت از سفارش تولید محتوا به‌ میان می‌آید، اکثر مدیران مشاغل این سوال را می‌پرسند که بهترین موقع برای ثبت سفارش تولید محتوا چه زمانی است؟ باید گفت هر کسب‌وکاری که محصولات و خدمات خود را جهت فروش به جامعه هدف خود آماده کرده و اکنون به‌دنبال پیاده‌سازی استراتژی‌های فروختن است، نیاز به خدمات مربوط به تولید محتوا دارد.

البته ذکر این نکته ضروری است که این موضوع به بیزینس‌های نوپا ختم نمی‌شود. به‌طوری که برخی دیگر از کسب‌وکارها، دارای مخاطب هدف هستند و فروش خوبی هم دارند، اما اکنون می‌خواهند تا وسعت کسب‌وکار و میزان فروش خود را افزایش دهند. در این حالت، آن‌ها نیز باید برای تولید محتوا بودجه مشخصی را تعیین کنند تا از قافله رقابت عقب نمانند.

هزینه خدمات تولید محتوا چگونه محاسبه می‌شود؟

خدمات تولید محتوای متنی و رپورتاژ آگهی

اگر دوست دارید بدانید که هزینه تولید محتوا متنی چگونه محاسبه می‌شود، باید بگوییم که این موضوع ارتباط با نوع محتوا دارد. این یعنی قیمت تولید محتوا به‌صورت متنی، براساس کلمات محاسبه می‌شود.

ازطرف‌دیگر، علاوه‌بر نوع محتوا، کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنید نیز حائز اهمیت است. برای مثال، ارزش یک محتوای متنی، براساس عوامل لیست پایین، کم و زیاد می‌شود:

  • زبان محتوا: در بحث خدمات تولید محتوای متنی، یک نوشته انگلیسی از فارسی گران‌تر است. این قیمت با توجه به نوع زبان تغییر می‌کند.
  • رعایت اصول نگارشی: رعایت اصول نگارشی در زبان فارسی و هر زبان دیگری، نیاز به تجربه و سواد نویسنده دارد. پس درصورت رعایت‌شدن، قیمت افزایش می‌یابد.
  • رعایت اصول سئو: استفاده صحیح از کلمه کلیدی اصلی، تراکم کلیدواژه و درکل تولید محتوای سئو شده قیمت بالاتری از یک محتوای معمولی دارد. چون تا وقتی محتوای متنی سئو نباشد و در گوگل ایندکس نشود، هیچ ارزش افزوده‌ای برای صاحبان مشاغل نخواهد داشت.
  • لحن محتوا: هر کسب‌وکار لحن خاصی برای ارتباط با مخاطب خود دارد. برای مثال، لحن رسمی و دوستانه، ۲ نوع محبوب طرز صحبت با مشتری هستند که این موضوع ممکن است براساس قوانین یک شرکت تولید محتوا، روی قیمت تاثیرگذاری داشته باشد.
  • خوانایی محتوا: در بحث سفارش تولید محتوای متنی، امکان ندارد که صحبت از خوانایی به ‌میان نیاید. در واقع موضوع این است که هرچه نوشته روان‌تر و خواناتر باشد، توسط افراد بیشتری مطالعه می‌شود و این امر، نرخ پرش کاربران را کاهش خواهد داد.
  • ارزش افزوده محتوا: محتوایی که نتواند به مخاطب ارزش افزوده بدهد، دیدگاه جدیدی در او ایجاد کند یا به‌درستی به سوالاتش پاسخ ندهد، قطعا نیازی به صرف هزینه‌های بالا ندارد.

تعهدات شرکت‌های تولید محتوا چه چیزهایی را شامل می‌شود؟

اینکه خدمات تولید محتوا را از چه شرکتی دریافت می‌کنید، در بحث تعهدات آن شرکت تاثیرگذار است. برای مثال، یک شرکت تولید محتوا، بهتر است موارد لیست پایین را به‌عنوان یک ارزش و تعهد برای مجموعه خود لحاظ کند:

  • تحویل به‌موقع پروژه به کارفرما
  • رعایت قوانین گوگل و موتورهای جستجو
  • اجرای موبه‌موی خواسته کارفرما
  • مسئولیت‌پذیری در قبال برگشت‌خوردن پروژه توسط کارفرما

چگونه می ‌توان با شرکت‌ های تولید محتوا ارتباط برقرار کرد؟

اگر با توجه به موارد گفته شده، قصد سفارش محتوا کرده‌اید، حتما با این سوال درگیر هستید که چگونه می‌توان با یک شرکت تولید محتوای معتبر و قابل اعتماد ارتباط گرفت. دقت کنید که بهترین تبلیغ، همانی است که از زبان مردم می‌شنوید.

به سخن دیگر، اگر برای دریافت خدمات تولید محتوا با شرکتی مواجه شده‌اید که مردم درباره آن نظرات مثبتی دارند، به آن اعتماد کنید. علاوه‌بر این، موارد لیست پایین برای انتخاب یک شرکت، کمک زیادی به شما خواهد کرد:

  • محتوای سایت شرکت مورد نظرتان را چک کنید، چون تمام مهارت‌هایش را در سایت خودش پیاده‌سازی کرده است.
  • بررسی کنید که آن شرکت تاکنون با چه کسب‌وکارهایی همکاری داشته و بیزینس‌ها چه نظراتی در مورد آن ثبت کرده‌اند.
  • حتما زمان مشخصی را به بررسی نمونه‌کارهای شرکت اختصاص دهید.

جمع‌بندی

بهره‌مندی از خدمات تولید محتوا باعث می‌شود تا کسب‌وکارها بتوانند مخاطب هدف خود را گسترش دهند و در همین راستا، خدمات و محصولات خود را بیشتر به‌فروش برسانند. قیمت این خدمات به عوامل مختلفی بستگی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به زبان محتوا، کیفیت آن و رعایت اصول سئو اشاره کرد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا عامل دیگری می‌شناسید که هزینه‌های مربوط به تولید محتوا را تحت تاثیر قرار دهد؟