به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال، به گزارش بازار، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در خصوص توان کارخانه‌های داخلی برای تامین به موقع نیاز اپراتورهای مجری، گفت: یکی از بحث‌های جدی که دنبال می‌کنیم، بومی سازی تجهیزات مورد نیاز برای توسعه شبکه کشور است. وی افزود: تجهیزات به دو بخش فعال و غیر فعال یعنی اکتیو […]

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد دیجیتال،

به گزارش بازار، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در خصوص توان کارخانه‌های داخلی برای تامین به موقع نیاز اپراتورهای مجری، گفت: یکی از بحث‌های جدی که دنبال می‌کنیم، بومی سازی تجهیزات مورد نیاز برای توسعه شبکه کشور است.

وی افزود: تجهیزات به دو بخش فعال و غیر فعال یعنی اکتیو و پسیو تقسیم می‌شود، پسیو آنهایی هستند که برق ندارند و اکتیو هم نیاز به برق دارند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: ما در هر دو موضوع داریم کار می‌کنیم. در حوزه غیر فعال یا همان پسیو، پیشرفتهای خوبی صورت گرفته است که یکی از آن کارخانه‌های فیبر نوری است و در حال حاضر این کارخانه‌ها ۷۰درصد نیاز داخل کشور را تامین می‌کند.

زارع‌پور گفت: هر سال لیست اولویت بومی سازمی را اعلام می‌کنیم و از آنها خرید تضمینی می‌کنیم، بخش‌های خصوص هم مکلفند نیازهای خود را از تولیدکنندگان داخلی را اولویت قرار دهند.